Wednesday 21 March 2012

Fluffy wild animals


 




English below
In november schreef ik deze blogpost over een mooi geïllustreerd kinderboek en alleen al het schrijven van die post maakte me vrolijk. Dat een aantal mensen (waaronder mijn echtgenoot) naar aanleiding daarvan dit boek ook kochten deed me helemaal deugd. Uitgevers die zulke mooie boeken uitgeven verdienen wel wat steun. Ik ben gek op kinderboeken, zowel prentenboeken als jeugdliteratuur, maar daar schrijf ik hier zelden over. Dat hoop ik vanaf nu vaker te gaan doen.
Toen ik in september bij Moodkids het boek 'Wilde dieren' van Rop van Mierlo zag wist ik dat dat mijn aanschaf voor de kinderboekenweek zou worden. In de hoop nog een gesigneerd exemplaar te kunnen bemachtigen bestelde ik het meteen bij Monoshop. Inmiddels is er ook door anderen, zoals Zilverblauw, over geschreven maar het boek is het waard om er nog een keer aandacht aan te schenken. Het is een prachtig boek, iedere afbeelding is het waard ingelijst te worden. De dieren zien er zo knuffelbaar uit. En als je weet hoe Rop van Mierlo de afbeeldingen gemaakt heeft, wat te zien is in het filmpje, dan worden de afbeeldingen zo mogelijk nog meer bijzonder. O en die handtekening? Zo'n leuke tekening van een krokodil op de eerste pagina had ik bijna als handtekening over het hoofd gezien.

I bought the book 'Wild Animals' by Rop van Mierlo at Monoshop after I read about it at Moodkids. It is a beautiful book, all the illustrations deserve it to be framed. The animals look cute and fluffy. The short video shows how Rop van Mierlo made this illustrations and this makes looking at them even more special. O, and the sleeping crocodile on the first page? It's the artists signature.

3 comments:

Anki said...

Leuk boek hè? Echt prachtig vind ik het.

Saskia said...

Super boek!
xoxox

Anonymous said...

Prachtig boek!