Thursday 7 July 2016

Flower girl

Ik ben meer een bloemenmeisje dan een plantenmama. Altijd heb ik verse bloemen in huis, van de markt, uit de tuin, via Bloomon of uit de supermarkt, het maakt niet uit, als er maar bloemen staan. Liefst een kleurige wilde bos of losse bloemen in een verzameling vaasjes, flesjes en jampotjes. Zelfs op vakantie pluk ik een bosje bij elkaar. Van bloemen wordt ik vrolijk. Ze zijn kleurig en je hoeft ze niet echt te verzorgen, ze gaan nou eenmaal dood.

Maar zoals we allemaal weten zijn mooie beelden aanstekelijk, en tegenwoordig barst het van de plantjes op mijn favoriete sociale medium Instagram. Onder de hashtag "Urban Jungle" zijn een heleboel mooie interieurfoto's met planten te zien. De absolute instagram favoriet is de Pilea. Het enthousiasme sloeg bij mij niet meteen over, maar ergens bleef er toch iets hangen denk ik, want toen ik bijna een jaar geleden een heel zielig klein plantje voor een euro bij de supermarkt zag besloot ik die toch te adopteren. Ik zag het opeens helemaal voor me, hoe dit plantje zou shinen bovenop mijn vitrinekastje.
En het werd een succes. Deze Slaapkamergeluk is heel gelukkig op m'n kastje en vooral ook erg groot. Toen kreeg ik van m'n mam een 'String-of-heart' want die hadden we vroeger thuis altijd maar die ging dood. Bij Ikea viel ik voor nog een kleine-blaadjes-plant die ook iets met Pilea heet en ook die ging wel weer als een tierelier. De derde kleine-blaadjes-plant is door mijn moeder al twee keer ter nauwernood van de dood gered en staat in verband met luizen maar weer in de tuin. Nog steeds geloofde ik niet echt in mezelf als plantenmama. Maar toen kreeg ik van mijn social-media-loze vriendinnetje een Pilea-stekje. Hoor ik er toch nog helemaal bij...

     



1 comment:

Unknown said...

Did you realize there is a 12 word phrase you can communicate to your partner... that will induce deep emotions of love and impulsive appeal to you buried within his chest?

Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's impulse to love, admire and protect you with his entire heart...

12 Words Will Trigger A Man's Love Response

This impulse is so hardwired into a man's genetics that it will drive him to try harder than ever before to do his best at looking after your relationship.

Matter of fact, fueling this influential impulse is so binding to achieving the best possible relationship with your man that as soon as you send your man one of the "Secret Signals"...

...You'll immediately find him open his soul and mind to you in a way he never experienced before and he'll see you as the one and only woman in the universe who has ever truly tempted him.