Sunday 30 December 2012

Liebster Award


English  below
Opeens was er een tweet van Sas en Suus van Moois en Meer;  ze gaven dit blog en tien anderen een Liebster Award. Wow, nooit van gehoord, maar  superlief natuurlijk. Bedankt Sas en Suus! Op hun blog legden ze uit: 

De Liebster Award is een prijs die bloggers met minder dan 200 volgers/leden onderling doorgeven. Het idee is dat je de award aan je 11 favoriete blogs geeft en dat deze bloggers dan weer hetzelfde doen. Daarnaast is het de bedoeling dat je 11 vragen beantwoordt van degene die je de award heeft gegeven en dat je 11 vragen bedenkt voor de bloggers aan wie je de Liebster Award geeft.

En toen maakte ik me eerlijk gezegd wel een beetje zorgen. Want volg ik eigenlijk wel elf blogs met minder dan 200 volgers? Hoe weet je dat eigenlijk? En hoe weet ik dan weer of ze niet al eerder zo'n Award gewonnen hebben? En heb ik wel tijd om elf vragen te bedenken? Zijn mijn antwoorden wel leuk genoeg?
Maar ik was toen geloof ik in een beetje zorgelijke bui, later bedacht ik me dat het gewoon hartstikke leuk en lief was om zo'n award te krijgen en dat het vast niet de bedoeling was om er stress van te krijgen, dus dat ik er best een beetje m'n eigen draai aan mocht geven. Toch? Dus bij deze: Heel erg bedankt voor de Award. Ik geef hem door aan deze elf blogs, waarvan ik niet zeker weet hoeveel volgers ze hebben, maar die ik in ieder geval hartstikke tof vind. Voor zo ver ik weet zijn het geen grote bekende blogs en verdienen ze wel wat extra aandacht. Ik hoop dat jullie ze allemaal gaan lezen, ze zijn het waard:

Marrits: Om de inkijk in het ligt chaotische huishouden en de geweldige verbouwing van haar huis
Kleurdedag: Alleen die naam al
Bettyblogt: Altijd een mooie persoonlijke insteek...
BirdieandBear: Heeft Donna Wilson een 'kids things' blog? Jazeker, en hoe gaaf is dat?!
ChezChouke: Mooi in eenvoud
ColourandSound: Omdat het zo leuk om te zien hoe ze al die mooie dingen maakt
Knoopjes: Altijd haar eerlijke geweldige zelf.
Prentjemaakt: Zo'n fijne stijl
Zomaareendag: Een vier-kids-huishouden, wow!
Sannevandenberg: De lijsten zijn minstens zo gaaf als de schilderijen zelf
Belleviert: moet maar eens beginnen met bloggen :)

Doe met je award wat je wilt en wanneer het je uitkomt, no stress...Vragen ga ik niet voor jullie verzinnen, want ik wil nog een blogpost schrijven voor het eind van het jaar. Maar mocht je graag vragen beantwoorden, neem dan ook gewoon die van Sas en Suus hieronder. En dan tot slot mijn antwoorden:

1. Geluk zit vaak in kleine dingen. Van welke kleine dingen word jij echt gelukkig? 
Van het gebrabbel van Daan, de lachjes van Bente, van onverwachtse ontmoetingen, van onverwachts behulpzame mensen, zoals die mevrouw gisteren die me zag worstelen met drie tassen boodschappen en twee pakken wc-papier die ik in een keer mee wilde nemen en die ze voor me van de grond raapte en op m'n uitgestoken armen stapelde, van het moment waarop je al surfend opeens tegen een mooie illustratie aanloopt....
Kortom, van onverwachte mooie dingen.

2. Hoe had je geheten als je een jongen was geweest?
Tijdens de kerst maar even gecheckt. Mams wist het niet precies meer, maar ze dacht 'Roderick'.

3. Waarom ben je met je blog begonnen?
Omdat ik een plek wilde hebben waar ik de stempels en andere dingen die ik maakte kon laten zien zodat ik met anderen tips uit kon wisselen.

4. Beschrijf in 3 zinnen de inrichting van je huis.
Een spierwitte basis. De inrichting een kleurexplosie. Een mix van vintage, design, Ikea en onafgemaakte projecten.

5. Als je in een andere land moest gaan wonen, in welk land zou je dan het liefst gaan wonen en waarom?
Ik heb het eigenlijk prima naar m'n zin in Nederland, maar misschien Spanje, Barcelona? Mooi weer, lekker eten, leuke stad, mooie musea, grappige winkeltjes, perfecte combi toch?

6. Wat is je favoriete wereldstad?
Londen

7. Als geld geen rol zou spelen, hoe zou je dan het liefst je tijd besteden/welk werk zou je doen?
Mijn probleem is altijd dat ik te veel wil in te weinig tijd en zonder enige focus. Dus het zou een soort patchwork-bestaan worden van een paar dagen bij de kindjes, een part-time baan in de kinderboeken of illustratie ofzo en meer tijd dan nu om nog wat creatiefs te doen.

8. Welk talent zou je willen bezitten?
Tekenen

9. Wat is het meest dierbare object (en dan bedoelen we dus geen personen) in je huis?
Het bureautje dat ik van mijn oma heb geerft is me zeer dierbaar. Ik was dol op haar, en door haar spullen te blijven gebruiken blijft ze een beetje in m'n leven. En het is ook gewoon een heel mooi bureautje. Overigens is er wel een kleine concurrentiestrijd gaande, want de turquoise Jacobsen Egg-chair die ik van mijn man kreeg na de geboorte van Daan wordt iedere keer dat ik erin zit om Bente te voeden, of met twee kids tegelijk op schoot boekjes te lezen, of een fijn telefoongesprek te voeren dierbaarder...

10. Wat is je favoriete woonwinkel?
Depot Rotterdam

11. Hoe vier je het liefst kerst?

Het lijkt me heerlijk om een keer kerst te vieren thuis, met alleen het gezin. Zodat we kunnen genieten van de versieringen en alle tijd hebben om eindeloos boekjes te lezen, liedjes te zingen, te knuffelen, te rommelen in huis.
English:

I won a Liebster Award. This is an award for smaller blogs with a maximum of 200 readers. Cool huh? But a little stressfull as well, as I am now I'm supposed to give this award to 11 blogs, ask them 11 questions and answer 11 questions myself. But since I want to write another blogpost this year, I decided to let go of some of the rules, so I didn't made 11 questions. Sorry! Anyway, check out the blogs I've mentioned above, they are worth it!

7 comments:

Anouk said...

Ha Marije, heel erg bedankt voor je award! En terecht dat jij hem hebt gekregen, je hebt een erg leuke blog!

Knap dat je 11 blogs hebt gevonden. Ik kreeg de award al eerder en toen waren er nog geen vragen bij en hoefde ik hem maar aan 3 blogs door te geven (dat vond ik al lastig :D). Ik sla het doorgeven even over, maar voel me uiteraard wel heel erg vereerd!

Anonymous said...

Wat een leuke blogpost! En je antwoorden zijn zeker leuk genoeg ;-) Dat 2013 maar een prachtig, gezellig en creatief jaar mag worden! Wij blijven je blog lezen, groetjes Sas en Suus

wijeisenijs said...

@Anouk: Graag gedaan! Snap ik helemaal hoor, geen probleem! da's weer het voordeel van elf (wat ik ook wel erg veel vind), er kan er nog eens een afvallen!

wijeisenijs said...

@mooisenmeer: Dank jullie wel! ook een mooi jaar gewenst!

Chez Chouke said...

Dank je wel, zo lief van je. Ik kreeg er ook al eerder een, dus ik sla ook even over...
Fijn 2013 ook voor jou!

marrits said...

Lief! En chaotisch? Man! Als je eens wist hoe ik mijn best doe om de meest georganiseerde versie van mezelf op mijn blog te zetten....Pfff, slaag ik dus ook mooi niet in...

Liene said...

Hoi Marije,

Wauw, dankjewel voor je award! Ik was een maand lang niet of nauwelijks online, en zie het nu pas, een warm begin zo ;-) Leuk om je antwoorden te lezen. Ik heb de award ook al eerder ontvangen, dus sla ook even over. Ik volg je graag want je bent heel creatief en hebt een leuke stijl, en nogmaals bedankt. Liefs, Liene